Volvo Cars Tech Fund investoi verkossa toimivaan carwow-markkinapaikkaan

Volvo Cars on hankkinut Volvo Cars Tech Fund -sijoitusyksikkönsä kautta strategisen vähemmistöosuuden carwow’sta, joka on johtava autojen online-osto- ja -myyntialusta.

Carwow on Euroopan johtava uusien autojen ostoalusta, joka auttaa asiakkaita myös myymään autoja verkossa. Yritys on kasvanut merkittävästi viime vuosina, ja se on nyt yksi uusien autojen online-myynnin markkinajohtajista Iso-Britanniassa, Saksassa ja Espanjassa.

Investoinnin kautta Volvo saa arvokasta tietoa online-myynnistä, asiakashankinnasta ja sisällön luonnista, mikä auttaa autonvalmistajaa siirtymään kohti online-liiketoimintoja ja suoria asiakassuhteita.

Pääomasijoitus on seuraava askel Volvon ja carwow välisessä kumppanuudessa, joka käsittää yhteistyötä Volvon tilauspalvelujen sekä Volvon ja sen jälleenmyyjäkumppanien myyntitoimien kehittämisessä.

“Kolmannen osapuolen markkinapaikoilla on tärkeä rooli kulutusteollisuudessa, johon myös Volvon liiketoiminta kuuluu. Olimme ensimmäisiä autonvalmistajia, jotka sitoutuivat online-myyntiin, ja tämän strategisen kumppanuuden myötä saamme tärkeää tietoa ostokäyttäytymisestä verkossa. Yhteistyö carwow’n kanssa auttaa meitä ja jälleenmyyjiämme kasvamaan ja saavuttamaan tavoitteemme myydä noin puolet autoistamme verkossa vuoteen 2025 mennessä”, Volvon kaupallinen johtaja Lex Kerssemakers sanoo.

Verkossa myyminen

Volvon siirtyminen online-myyntiin on olennainen osa tavoitetta tulla nopeasti kasvavan premium-sähköautosegmentin globaaliksi johtajaksi miljoonien suorien asiakassuhteiden tukemana. Online-myyntistrategia perustuu muuttuvaan asiakaskäyttäytymiseen ja vallitseviin trendeihin. Volvo haluaa olla alan johtava täyssähköautomerkki vuoteen 2030 mennessä.

Volvon keskittyminen online-myyntiin ja suoriin asiakassuhteisiin edellyttää yksinkertaista ja vaivatonta tuotteiden ja palvelujen tilausjärjestelmää. Hinnoittelun ja tuotetietojen on oltava läpinäkyviä ja toimitusaikojen selkeitä verkkokaupassa osoitteessa volvocars.com.

“Volvolla ja carwow’lla on yhtäläiset tavoitteet: haluamme tehdä auton ostamisesta verkossa helppoa ja saumatonta ja auttaa asiakkaita vaihtamaan sähköautoihin. Sijoituksemme carwow’iin on hyvä esimerkki siitä, kuinka Tech Fund tukee Volvon yleistä strategista suuntausta”, Volvo Cars Tech Fundin johtaja Alexander Petrofski toteaa.

Carwow on yksi johtavista uusien autojen online-markkinapaikoista Iso-Britanniassa, Saksassa ja Espanjassa. Carwow’n päämaja sijaitsee Lontoossa, ja yhtiö työllistää yli 400 ihmistä ympäri Eurooppaa. Carwow aloitti toimintansa arvostelujen kokoomasivustona, ja siitä on sittemmin tullut yksi merkittävimmistä tekijöistä automediassa, ja sillä on autokanavallaan YouTubessa yli kuusi miljoonaa tilaajaa.

Taloudellisia tietoja Volvo Cars Tech Fundin investoinnista carwow’iin ei julkistettu.

Lähteet: Volvo Cars / News Cision

Trackbacks & Pings

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *